Mitt äventyr

Nu har jag varit konstant ledsen sen jag satte mina fötter på amerikansk mark. Från början var det mest bara hemlängtan som sedan gick över.. Sen kom näste grej och det var/är att jag är konstant trött.. Jag börjar alltså jobba 6 på morgonen, då jobbar jag till ca 9.00 eller ja egentligen 8.30 men jag är inte hemma förrän 9.00. Då är jag ledig i en och en halv timme till kl 10.30 och jobbar sen från då till ca 18.30. Dock så jobbar jag väldigt ofta över också så jag är konstant trött.. Sen så känner jag att jag har praktiskt taget noll kontakt med mina värdföräldrar då pappan jobbar borta och mamman kommer hem sen och efter hon har lagt barnen för kvällen så fortsätter hon att jobba.. Har även svårt att få kontakt med mina värdbarn och dom lyssnar inte på mig och ibland är dom riktigt elaka. Så jag kan inte påstå att jag riktigt trivs.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till... Jag har pratat med min v-mamma om att barnen inte lyssnar och kan vara lite elak så hon har pratat med dom så förhoppningsvis så blir det bättre.. Men d är det de med mina tider och jag vet inte hur jag ska säga det till dom för jag känner mig så elak.. Jag vill inte hem, man jag har faktiskt börjat fundera på rematch.. Men hur vet jag om det är det rätta att göra? har jag enns "rätt" att klaga? Jag vet inte hur jag ska göra, det jag vet är att jag är konstant ledsen och det går ut över barnen, vilket jag verkligen inte vill för det är ju inte deras fel! Men jag är så trött och då blir jag så lätt irriterad och det är ju verkligen inte rätt.. Detta var inte så jag såg att mitt äventyr skulle vara... Jag har läst massa bloggar och sett massor skriva om hur bra kontakt dom har med sina värdföräldrar och om allt dom gör på kvällar och helger.. Jag hade högre förväntningar än dessa.. Jag har inte heller så många att vara med även fast det kanske inte är hela världen, jag har ju Jennie och Sarah men Sarah ska strax lämna oss vilket är mycket tråkigt! Men sen har jag inga mer.. Kansek därför jag är ledsen  också.. Det känns som att jag är i detta stora land och jag är helt själv.. Helt själv. Ingen relation med v-föräldrarna, ingen relation med barnen, inga vänner...
Så det var inte så här jag ville att det skulle vara, men nu är det stora frågan, vad ska jag göra?

Love Christina

Kommentarer
Postat av: Natalie

Svar: Hej, va kul att du läser bloggen! Hur är Leesburg? :)

2011-05-14 @ 00:04:19
URL: http://natalieintheusa.blogg.se/
Postat av: Sarah

Om du känner att du inte trivs med tiderna ska du absolut prata om det. Man ska inte behöva jobba över så ofta som du verkar behöva göra.

Angående rematch så tycker jag det är värt ett försök om du inte trivs. För mig blev så mycket bättre! Det är ett bra alternativ, även om det finns en risk att behöva åka tillbaka till Sverige men det är ju inte så bra att gå runt och må dåligt i ett år. Jag hoppas det löser sig för dig och att du hittar en lösning!

2011-05-14 @ 04:25:33
URL: http://trolletsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0