I got my visa!!!

Nu ska jag ta och göra en ordentlig uppdatering!
Onsdag: På onsdag så blev det att jobba, fick byta så jag tog öppningen så jag skulle hinna med tåget som jag skulle ta kl 17.12 till stockholm. Tåget var i tid och jag hoppade på här i boden för en lååång resa till stockholm. Blev inte mycket sömn denna natt ungefär 3 timmar.
Torsdag: Tågen var ca 30 minuter försenat vilket inte gjorde mig något eftersom jag hade min tid 9.00 på ambassaden så klev av på centralen och gick en sväng för att kolla vart bussen skulle gå och sen gick jag och satte mig på Wayne's och tog en varm chocklad och muffins. Sen så gick jag till busshållplatsen och hopppade på bussen. Framme på ambassaden så hoppade jag av och kollade mig runt och såg amerikanska ambassaden på en gång. När jag kom fram dit så möttes jag av en man som öppnade dörren och bad mig om alla mina papper så jag slet fram dom och fick stå utanför och vänta medans han tittade på papperna. Sen när det var klart så fick jag komma in, då fick jag lägga upp min väska på banden och sen ta upp alla elektronik saker och lägga dom i en låda för man får inte ha med sig dom in (fråga inte varför) sen efter det fick jag gå upp till en annan byggnad och där gick jag fram till en kvinna som ville ha mina papper och pass och tog dom och sa att jag skulle sätta mig ner och vänta. Det var ganska mycket med folk där så jag satte mig ner och det som finns där var stolar, en tv och någon tidning. Och jag satt där, och människor blev uppropade till olika luckor, även människor om kom efter mig.. Men efter en och en halv timma så ropades mitt namn upp och jag gick fram till lucka F. Där satt en mycket trevlig kvinna som frågade om jag skulle åka som au pair, vars jag skulle, hur många barn jag skulle ta hand om och hur gamla dom var och sen var det klart och hon sa att dom skulle skicka mitt visum och att det skulle ta ca 1 vecka. Jag var lycklig och gick därifrån och tog en runda i stockholm och köpte dom sista presenterna till familjen och barnen. Sen blev det att sätta sig på tåget hem igen och jag kan lova att på hemresan sov jag typ hela resan!
Fredag: Kom hem 7.00 och blev hämtad av min mamma. Vi åkte hem käkade lite frukost och sov en stund. Sen for vi till Luleå för att handla inför lördagens party. Vi stannade till vid brevlådan och där i fanns det en avi till mig om att jag kunde hämta mitt pass med mitt visum!!!!!:) Sen på eftermiddagen så kom min älskade Jennifer! Fick ha lite ensamtid med henne och det var helt underbart!
Lördag: Dagen börjar med att göra iordning allt och fixa och dona. Sen kom mina brudar halv fem och vi hade en middag. Fick lite avskeds presenter från dom och dom var sååå fina:) Sen kl 20.00 så kom resten av folket och festen började! Det var en mycket trevlig kväll som innehöll mycket skratt och en liten tår!
Sen har cicci sovit hos mig sen dess men idag lämnade hon mig men då kommer thess istället till mig och ska sova!
Idag är det också bara 2 veckor kvar! Jag ringde till SI idag för att höra när jag ska skicka efter internationella körkortet och det ska göras 10 dagar innan avresa så ska skicka det på torsdag:) Vill förövrigt ha mina flygtider nu!!:p
Så nu har jag allt klart! tror jag! måste dock ta och göra en liten to do list så jag vet vad som är kvar att göra! Avresa snart!!!
Love Christina








<3











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0