Nya äventyr, Ny blogg !

Ja nu är det nya äventyr påväg att hända för mig och vad kan då vara bättre än en helt ny blogg?! Nu är det så här att den 4 April så sätter jag mig på ett flygplan som ska ta mig till New York för att sedan ta mig vidare till Virginia för att jobba som au pair i ett år!!
För er som inte vet så mycket om det så ska jag nu berätta !

Jag åker med en organisation som heter Skandinaviska Institutet (förkortning SI som jag använder mig av). Jag började mitt sökande efter en familj i USA för ungefär ett år sedan då jag började att söka med en annan organisation som det inte alls hände något med så efter många tips och råd så valde jag att också söka med SI och efter ca en månad så hade jag en helt underbar familj som var intresserad av mig ! Efter en weekend med min älskade mor i Stockholm så kom jag hem med hjärtat i hals gropen och en puls på 300! Det var så att jag skulle skype med denna familj!  Efter ett samtal på en timma så berättade dom att dom ville ha mig och lyckan var gjord! Jag kände på en gång att detta var den rätta familjen! Men jag kände ändå att jag ville prata med min mamma och min älskade vän och höra va dom tyckte! Och min älskade vän sa åt mig att om inte jag tog dom så skulle hon typ döda mig för i annat fall så ville hon typ ha dom! haha så det var bara att lyda! Haha!
Så dagen efter så skickar jag iväg ett mail åt dom där jag sa att jag ville ha dom och då va det bestämt!
När jag från början hörde att det va den 4 april jag skulle fara så tyckte jag att det var så länge tills dess men nu när jag sitter här och inser att det är bara 2 MÅNADER kvar så vill jag kräkas av nervositet, lycka och en enorm längtan!

Detta är de jag har längtat till så himla länge och nu så är den äntligen en verklighet och inte något jag bara pratar om och väntar på!

Som jag skrev tidigare så kommer jag att åka till New York först då man är på en orientationschool i 4 dagar som är i New York! Med SI så bor man på hotel och jag tänker inte vara den som klagar;) hah ! Då kommer jag att bo med 3 andra och sen efter dessa 4 dagar så åker man vidare till familjen!

Men ska berätta lite om familjen och mitt jobb som au pair!

Jag kommer att ta hand om en pojke och en flicka på 5 och 4 år. Under dagarna så går barnen på pre-school och kindergarden. Så Jag kommer att börja jobba 07.30-08.30 då jag ska väcka barnen, klä på dom, göra frukost och köra flickan till skolan (pojken åker buss och det kommer även flickan att göra efter sommaren) Sen kommer jag vara ledig från 08.30-11.30 och då hämtar jag barnen och fixar lunch och så, sen så blir det väl en massa lek kan jag tänka mig ! Jag kommer att jobba till ca 18.30 då föräldrarna slutar då. Jag jobbar måndag-fredag så är ledig helgen! Det är de jag vet om familjen och det jag kan berätta om dom!

Så nu har jag en himla massa att göra innan jag ska fara!

* Söka visum
*Hälsoundersökning
*SPARA PENGAR
*Gå igenom garderoben och fundera på vad som ska med
*Fixa internationellt körkort
*Köpa presenter till familjen och barnen

Kan inte komma på nå mera just nu men det kommer nog komma upp en himla massa !

Men nu så vet ni lite om vad som kommer att hända inom den närmaste famtiden för mig !: )

Love Christina



Kommentarer
Postat av: Hannah

Men Stina så himla kul :D Fast det kommer kännas konstigt att inte ha dig lika nära längre, om än vi inte setts på ett tag. Psykologiskt du vet ;) Men du kommer fixa det gallant och säkerligen ha skitkul. Så hoppas du bloggar järnet därifrån sen, jag vill inte missa en sekund :D



Forever my lilla granstjeja <3

Puss o kram!

2011-01-25 @ 21:13:27
URL: http://hannahgrahn.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är så glad för din skull :) och jag ska fixa headern så fort jag har tillgång till en annan dator!

2011-01-25 @ 23:01:42
URL: http://ceciliainwonderland.blogg.se/
Postat av: angelica

Fräsigt :D

2011-02-17 @ 20:50:45
URL: http://angelicato.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0