Uppdatering om mina första dagar i staterna!

4 April- Satte jag mig på flyget mot Newark flygplats! Vi landade i tid, tror vi till och med var lite tidigare! Men väl framme där så möttes vi av en trevlig kvinna som berättade att vi väntade på ett annat flyg från Paris med en tjej men det flyget var tydligen försenat! Så efter ungefär 30 minuter så ringde kvinnan efter bussen som skulle ta oss till Stamford Conneticut. Vi satte oss på bussen som tog ca en timma till hotellet. Väl framme så gick vi in till ett rum där vi möttes av en av kvinnorna som höll i orientationen som hete Denise. Hon gav oss lite snabb info och vi fick en t-shirt och vårat rumsnummer och nyckel. Jag gick in på mitt rum och möttes av ett rikigt lyxigt hotel! Men ena roome hade redan kommit men var inte på rummet så jag tog en säng, packade upp lite och gjorde mig redo för att gå till the mall. Vi var där ett litet tag , provade en massage stol och sen gick vi tillbaka till hotellet och åt middag som var en pasta buffe sen gick vi raka spåret till våra rum och gick och sov! Tror jag sov 12 timmar och det var helt gudomligt!
5 April- Första dagen med "lektioner". långa stunder sittandes på en stol med mycket information. Men det gick bra och vi fick 15 minuter raster lite då och då så man överlevde. Efter lektionerna så gjorde vi inte så mycket, vi hängde mest bara med olika människor.
6 April- Denna dagen var som dagen innan där det var massa lektioner. Vi hade röda korset som var och berättade och visade hur vi skulle göra i vissa lägen. Efter detta så var det NYC turen! Helt underbar tour som jag aldrig kommer att glömma! Vi åkte upp i Rockefeller Center där man såg Empire State Building, sen for vi vidare och såg Time Squer, Ground Sero, Frihetsgudinnan och massa mer! Jag kan bara säga en sak.. Jag älskar New York!!!!
7 April- Denna dag var som dom innan, lektioner.. Men denna dag hade vi bara till ca 2.00 pm för att sedan fara till sin V-familj! Mitt flyg gick 6.35 pm men tack vare massa förseningar så var vi inte i luften förrän 7.55 pm! Det var ca 40 plan före mitt plan på start banan! morr..
Men efter en lång väntan så lyfte vi äntligen och jag var på väg mot Dulles Washington! Framme på flygplatsen så såg jag en kvinna som var bekant och även två helt underbara barn! Vi satte oss i bilen och åkte mot Leesburg VA. Väl framme så gick jag nästan på en gång ner till mitt rum och sov!
8 April- Sov till 12.00 och det var sååå skönt! Sen gick jag upp och träffade den nuvarande au pairen som är jätte trevlig! Jag följde med hon och barnen till biblioteket och sen tog jag det bara lungt och kollade lite tv. Sen så komma min hostmum hem vid 6.30 pm och då så bestämde vi oss för att åka till ett ställe som heter Wegman tror jag. Där handlade vi pizza som vi åt och detta ställe är alltså det bästa jag någonsin varit med om ! Låt mig berätta! Detta ställe är alltså en matvaru affär, resturang, bio för barnen. Allt i ett! Man handlar sin mat på nedersta planet och sen tar man maten man handlat och går upp där dom visar en film varje fredag, så barnen kan titta på film medans föräldrarna sitter och äter och kanske tar ett glas vin, helt underbart! Men denna middag blev förkortad då brandlarmet gick och vi vi var tvungen att lämna byggnaden och eftersom vi redan hade ätit klart så åkte vi hem. Och då var det dags för sängen och lite Big Brother tittande.
9 April- Alltså idag! Jag vaknade vid 9 och gjorde mig redo och skypade lite med mamma. När jag sitter och pratar med mamma så knackar det på min dörr och det är min hostdad som egentligen inte skulle komma förrän nästa helg så det var en nice suprise! Sen så åkte vi så jag fick mig ett bankkonto så det är nu fixat så nu väntar jag bara på mitt snygga kort som det ska vara en Amerikans flagga på! Sweet! Sen så for vi hem för att hämta kidsen och vi for till the market och handlade massor med mat! Sen kom vi hem och åt pizza( ja jag vet, pizza 2 dagar i rad är inte så särskillt bra men det är gott som f*n) och jag fick träffa aunt S som var en helt underbar människa ! Såå rolig och väldigt positiv! Och nu så sitter jag bara här på min kingsize bed som är helt underbar och funderar på vad jag ska göra med min kväll!
Detta är hur mina dagar har sett ut! Jag lovare er att ni ska få bilder så fort jag orkar ladda in dom på datan!
Love Christina

Local Time: 15.58

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0